Cowboy Carter: Beyonce Country Albümü Yaparsa
Anohni And The Johnsons’ın yorumu sayesinde sevdiğim “Crazy In Love” ve “Halo” gibi birkaç parçası dışında, Beyonce’ye yaptığı müzik türü dolayısıyla normalde pek ilgim yoktur. Ancak üçleme albüm serisinin ikincisi olan Cowboy Carter country tarzında bir albüm. Beyonce’nin kendi tarzı dışına çıkarak yaptığı albümün sonucunu merak ettim ve hakkında bir yazı yazmak istedim.
Beyonce, Teksas’da doğup büyüdüğü için country müzik ve kültürüne hiç yabancı değil. Ayrıca Beyonce’nin 2016 tarihli Lemonade albümünde de ”Daddy’s Lessons” isimli bir country şarkısı var. Bu şarkıyı Country Müzik Ödülleri töreninde seslendiren sanatçı, eleştirmenlerden tam not almasına rağmen, bazı country müzik fanları tarafından Beyonce bu türe ait olmayan bir sanatçı olduğu gerekçesiyle yoğun eleştiri almıştı. Eleştirilerden yılmayarak country müziğin köklerinde siyahilerin etkilerini araştıran Beyonce, Cowboy Carter albümüyle müzik severlerin karşısına çıktı.
Beyonce bence doğru zamanda country tarzı bir albüm çıkardı. Country tekrardan yükselişte olan bir tür. Bunun en iyi örneklerinden biri, country şarkıcısı Morgan Wallen’ın “Last Night” şarkısının geçen yıl Apple Music’in zirvesinde yer alması. 27 parçadan oluşan Cowboy Carter albümü, geneli itibariyle country tarzında olsa da pop, R&B, folk, house gibi çeşitli türleri de bir araya getiriyor. Albümde yer alan dev isimlere baktığımızda, Willie Nelson, Dolly Parton, Linda Martell, Jon Batiste, Miley Cyrus, Nile Rodgers, Post Malone göze batan isimler.
Albüm “American Requiem” isimli parçayla açıldıktan sonra hemen arkasından bir Beatles coverı olan “Blackbird” geliyor. Bu parçada Beyonce’ye kadın country sanatçıları eşlik ediyor. Beğendiğim bir cover olduğunu söyleyemem. Ardından single olarak da yayınlanan “16 Carriages” geliyor. Bence tam film fragmanlarında kullanılabilecek parça olmuş. Fragmanın sonuna doğru hızlıca tüm sahneler kafanıza vuran müzik eşliğinde geçer ya, ona gayet uygun bu parça. Sonraki parça “Protector”da sanatçının 6 yaşındaki kızı Rumi Carter da yer alıyor. Beyonce’nin vokalinin önde olduğu bir geçiş parçası olan “My Rose”u ben noel şarkılarına benzetiyorum. “Smoke Hour Willie Nelson”da Willie Nelson, Teksas’da hayali bir radyonun Dj’i olarak karşımıza çıkıyor. Sunum sırasında duyduğumuz parçalar arasında Chuck Berry “Maybellene”de var.
“Texas Hold’em” single olarak çıkan parçalardan diğeri. Albümün en country parçalarından biri. Ardından gelen “Bodyguard” bana biraz The Cardigans’ın “Erase / Rewind” parçasını hatırlatıyor. Şarkıda seksenler havası da var. Daha sonra “Dolly P” isimli Dolly Parton’ın Beyonce’nin “Sorry” ve “Becky With The Good Hair” parçalarına atıfta bulunan konuşmasını duyduğumuz geçiş parçası ile albümün en güzel coverı “Jolene” geliyor. Dolly Parton’un çok sayıda sanatçı tarafından coverlanan bu harika şarkısını Beyonce sözlerini de değiştirerek bence gayet güzel yorumlamış. Bu parçanın bir diğer sevdiğim yorumu ise The White Stripes yorumudur.
“Daughter” parçası hem western müziklerine hem de “The Partisan”a benziyor. Ayrıca bu parçanın ilerleyen bölümünde Beyonce, İtalyan aria “Caro Mio Ben”i söylüyor. Bu parça, Sanatçının vokal çeşitliliğini gözler öne seriyor. Albümün öne çıkan parçalarından biri. “Spaghetti”, albümle hiç alakası olmayan bir rap parçası. Amerikalı siyahi country şarkıcısı Linda Martell’in yer aldığı şarkıda, Brezilyalı funk sanatçısı O Mandrake’in “Aquecimento Das Danadas” parçasının sample’ı kullanılmış. “Crocodile Tears” isimli parçadan sonra yine Dj olarak Willie Nelson’ı duyduğumuz “Smoke Hour 2” geliyor.”Just For Fun” isimli parçada Beyonce ile beraber R&B ve country sanatçısı Willie Jones yer alıyor.
Miley Cyrus ile düet yaptığı parça “II Most Wanted” parçası güzel de olsa, ikilinin bir arada söylediği kısımlar kulağıma biraz garip geldi. Sanki hafif bir uyumsuzluk var gibi. Sonraki parça olan “Levii’s Jeans”de Post Malone yer alıyor. “Flamenco” parçasından sonra “The Linda Martell Show” isimli geçişle Linda Martell, sıradaki parça olan “Ya Ya”yı sunuyor. “Ya Ya” şarkısı Nancy Sinatra’nın “These Boots Made for Walkin’” sample’ı ile başlıyor. Ayrıca parçada, The Beach Boys’un “Good Vibrations” şarkısından alıntı olduğu gibi, sonunda da Mickey & Sylvia ikilisinin “Love Is Strange” parçasına gönderme var. Bu parça, albümün atmışlar rock kontenjanını dolduruyor.
Sonraki parça Chuck Berry’nin “Oh Louisiana” şarkısının kısa bir sample’ı. Kısa parçalardan “Desert Eagle” sonrasında gelen “Riiverdance” ve “II Hands II Heaven” parçaları, tempolu yapılarıyla Beyonce’nin eski sounduna yakın, bir önceki albüm olan Renaissance’a uyan şarkılar. Girişinde Dolly Parton’ın da yer aldığı 25. parça “Tyrant” ise bu konuda zirve yapıyor. Sözleri country olsa da hip hop ağırlıklı tam bir Beyonce şarkısı. “Sweet Soul Bucking” parçası, başında Patsy Cline’nın “I Fall To Pieces” parçasından alıntı yapan üç bölümlük bir parça. Bu şarkıda biraz deneysel takılan Beyonce, country ile dansı, hatta house’u birleştiriyor. Son parça olan “Amen”de, Beyonce açılış parçası olan “American Requiem”den alıntı yaparak albümü noktalıyor.
Cowboy Carter, country severlerin memnun kalabileceği, “Tyrant”, “Riiverdance”, “II Hands II Heaven” gibi parçalarla da Beyonce hayranlarını mutlu edebilecek bir albüm olmuş. Benim içinse albümün en güzel yanı, “Jolene” yorumu oldu. Üçlemenin ilki Act 1: Renaissance, dans, disko türlerine gönderme yapan bir albümdü. İkincisi Act 2: Cowboy Carter country türünde oldu. Üçüncü albüm ise, bir rock albümü mü olacak? Onu da zaman gösterecek.
Kapak Fotoğrafı: Teen Vogue
İlginizi çekebilir: Gürkan Sonat Müzik Dünyasının Günceli
İlk yorumu siz yazın!